خانه / اینترنت / نمایش ایموجی ها در موزه هنرهای مدرن

نمایش ایموجی ها در موزه هنرهای مدرن

ایموجی

ایموجی ها در موزه هنرهای مدرن به نمایش گذاشته شدند

در این مطلب قصد داریم به نمایش نحوه پدید آمدن و شروعشان از سال ۱۹۹۹ بپردازیم. در ادامه با نیوزتک همراه باشید :

اولین ایموجی ها (شکلک) در سال ۱۹۹۸ یا ۱۹۹۹ توسط شیگتاکا کوریتا، طراح ژاپنی، طراحی شد،  او کسی است که در آن زمان بر روی پلتفرم اینترنت موبایل به نام i-mode در شرکت ژاپنی NTT کار می‌کرد. کوریتا این ایده را از پیش بینی وضعیت آب و هوا و نشانه‌های خیابانی دریافت کرد، اما به طوری که نشانه‌ها به صورت جهانی قابل تشخیص باشند و معنی بدهند و تصمیم گرفت تا ایده را برای این پروژه اتخاذ کند. اولین مجموعه از ایموجی ها تنها از ۱۷۶ خط تصویری تشکیل شده بود که وضوح هرکدام ۱۲*۱۲ پیکسل بود و همچنین اهداف پیام دادن با i-mode را از دیگر سرویس‌ها متمایز می‌کرد. یازده سال بعد، در سال ۲۰۱۰، ایموجی ها به یونیکد ترجمه شدند، که باعث شد به صورت گسترده‌ای در سراسر جهان قابل دسترس باشند. پس از این ایتفاق، تعداد آن‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و به ۷۲۲ عدد رسید.

حالا پس از گذشت ۱۷ سال از ساخت اولین خطوط تصویری برای بازار کوچک موبایل ژاپن، موزه هنرهای مدرن در نیویورک اولین ایموجی ها را بدست آورد تا آنها را تا پایان سال در لابی موزه به نمایش بگذارد.

با در نظر گرفتن تمامی اینها، کنسرسیوم یونیکد هم اکنون ۱۸۰۰ ایموجی، از جمله خطوط تصویری برای هر چیزی که فکر کنید در حال حاضر و در همه جا را به رسمیت می‌شناسد. بخشی از گفته‌های پائولا آنتونلی – سرپرست ارشد معماری و طراحی موزه هنرهای مدرن درباره ایموجی ها، چنین است:

 ” ایموجی ها به عنوان یک مفهوم بازگشت به قرن‌های قبل، به مفهوم نگاشت‌ها، نوشته‌های هیروگلیف و دیگر کاراکترهای تصویری می‌باشند که به ما اجازه می‌دهد که این هنر زیبا را که تمامی تاریخ انسان را شامل می‌شود، به تصویر بکشیم. هیچ چیز مدرن‌تر از این مفاهیم بی انتها نیست.”

کاراکترها تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی در موزه نیویورک به نمایش گذاشته می‌شوند، همچنین در بخشی از یک هنر اینستالیشن که قرار است کاراکترهای کوچک را به نسل بعدی ایموجی در یک انیمیشن آموزنده گرافیکی متصل کنند قرار می‌گیرند.

 

first-emoji-ever

 

 

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*