خانه / اتومبیل / بدترین خودروهای تاریخ در کارنامه‌ی تمامی خودروسازان مطرح و بزرگ جهان (بخش سوم)

بدترین خودروهای تاریخ در کارنامه‌ی تمامی خودروسازان مطرح و بزرگ جهان (بخش سوم)

asli1-620x328

همان‌گونه که وعده داده بودیم، قرار است بدترین خودروهای تاریخ را در چهار بخش معرفی کنیم. در دو بخش قبلی ۳۰ خودروی ضعیف و ناامیدکننده از شرکت‌های خودروسازی مختلف را بررسی کردیم و حالا رسیدیم به ۱۵ مورد دیگر از بدترین ماشین های تاریخ. در سومین بخش از این مطلب قصد داریم خودروهای افتضاح مرسدس بنز، دوج، لوتوس، سوزوکی، لینکلن، کادیلاک و اینفینیتی را معرفی کنیم. بیشتر خودروهایی که در این بخش شاهد آن خواهیم بود به دهه‌ی ۷۰ میلادی مربوط می‌شوند.

بدترین ماشین های تاریخ (رتبه‌ی ۳۰ تا ۱۶)

۳۰- تریومف تی آر ۷ (Triumph TR7)- سال تولید: ۱۹۷۵

در دهه ۷۰ میلادی شرکت بریتیش لیلند (British Leyland) که مالکیت تریومف را بر عهده داشت تصمیم گرفت تا مجددا سوپراسپرتهای کوچک انگلیسی را احیا کند. در نتیجه خودروی تریومف TR7 در سال ۱۹۷۵ ساخته شد. این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ضعیف و طراحی گوه‌ای شکلی داشت که به نظر می‌رسید در حال از هم پاشیدن است.

triumph-tr7

۲۹- رولزرویس کامارگ (Rolls Royce Camargue)- سال تولید: ۱۹۷۵

کامارگ یک کوپه لوکس بزرگ بود که توسط پینین فارینا (Pininfarina) طراحی شد و در واقع نسخه‌ی دو در مدل سیلور شادو بود. رولزرویس کامارگ خودرویی خسته‌کننده و ناموزون بود که شبیه به یک ولووی بزرگ به نظر می‌رسید.

rolls-royce-camargue

۲۸- مرسدس بنز ۳۰۰ اس دی (Mercedes Benz 300SD)- سال تولید: ۱۹۷۹

مرسدس بنز ۳۰۰SD اولین خودروی سدانی بود که به پیشرانه دیزل توربو شارژ مجهز شده بود. این یک ویژگی قابل توجه است اما موتور دیزل ۵ سیلندر آن تنها ۱۱۰ اسب بخار قدرت داشت که باید خودروی بزرگی به اندازه‌ی کلاس S مرسدس را حمل می‌کرد. در نتیجه عملکرد این خودرو بسیار ضعیف بوده و در جمع بدترین ماشین های تاریخ جای گرفته است.

mercedes-benz-300sd

۲۷- دوج کالیبر اس آر تی ۴ (Dodge Caliber SRT4)- سال تولید: ۲۰۰۵

کالیبر SRT4 در سال ۲۰۰۵ به عنوان جایگزینی برای خودروی فوق‌العاده نئون SRT4 معرفی شد؛ اما کالیبر برای این موضوع بیش از اندازه بزرگ و زشت بود. عملکرد نامطلوب موتور توربوشارژ آن با قدرت ۲۸۵ اسب بخار نیز موجب شد تا این خودرو را در بین بدترین ماشین های تاریخ قرار دهیم.

dodge-caliber-srt4

۲۶- بریستول ۴۱۲ (Bristol 412)- سال تولید: ۱۹۷۵

خودروی کانورتیبل دو در بریستول ۴۱۲ در سال ۱۹۷۵ معرفی شد. بدنه‌ی این خودرو توسط زاگاتو ساخته شده و بر روی یکی از شاسی‌های باستانی بریستول سوار شد. موتور بزرگ ۶٫۳ لیتری V8 تولید کرایسلر هم بر روی آن نصب گردید و تا این جای کار مشکل خاصی وجود نداشت. اما آنچه که بریستول ۴۱۲ را در بین بدترین ماشین های تاریخ قرار داده، طراحی بسیار ضعیف آن است؛ تا جایی که برخی‌ها آن را به‌عنوان زشت‌ترین جنتلمن بریتانیایی می‌شناسند.

bristol-412

۲۵- لوتوس الن (Lotus Elan)- سال تولید: ۱۹۸۹

یک رودستر دو نفره دیفرانسیل جلو در سال ۱۹۸۹ با همکاری دو شرکت بزرگ لوتوس و ایسوزو ساخته شد. این خودرو توسط لوتوس با نام الن عرضه شد که از موتور ایسوزو استفاده می‌کرد؛ اما شرکت جنرال موتورز مقصر اصلی این خودروی ضعیف بود چرا که این شرکت در آن زمان مالکیت لوتوس و کنترل ایسوزو را به‌طور همزمان در اختیار داشت.

lotus-elan

۲۴- داتسون بی ۲۱۰ (Datson B210)- سال تولید: ۱۹۷۳

داستون B10 یک افتضاح واقعی از سوی نیسان بود که در آغاز تحریم نفتی اوپک در سال ۱۹۷۳ وارد بازار شد. در B10 برای وزن هرچه کمتر خودرو از ورق‌های فلزی شفاف برای بدنه استفاده شده بود که در کنار هندلینگ تاسف بار، آن را به یکی از بدترین ماشین های تاریخ تبدیل کرد.

datson-b210

۲۳- تریومف استاگ (Triumph Stag)- سال تولید: ۱۹۷۰

مشکلات موتور ۳ لیتری V8 تک میل سوپاپ این کوپه ۴ نفره خیلی زیاد بود. همچنین قطعات الکتریکی این خودرو که توسط لوکاس ساخته شده بود بسیار کم‌نور بودند. به این ترتیب تریومف استاگ را می‌توان سند بی‌عرضگی بریتیش لیلند دانست.بدترین خودروهای تاریخ ۳triumph-stag

۲۲- سوزوکی سامورایی (Suzuki Samurai)- سال تولید: ۱۹۸۶

سوزوکی سامورایی توانایی آفرود بالایی داشت اما بسیار کوچک بود. اندازه‌ی کوچک سامورایی موجب ناپایداری این خودرو در بزرگراه‌ها می‌شد و کیفیت ساخت آن نیز در حد یک پروژه دبیرستانی بود. خودروی سوزوکی جیمنی (Suzuki Jimny) که هم اکنون در حال تولید است، در واقع نسل جدید همین سامورایی به شمار می‌رود.بدترین خودروهای تاریخ ۳

suzuki-samurai

۲۱- پلیموث کریکت (Plymouth Cricket)- سال تولید: ۱۹۷۱

هیلمن اونجر (Hillman Avenger) محصولی از گروه خودروسازی روتس انگلیس بود که با خریده شدن روتس توسط کرایسلر، این خودرو با نام کریکت توسط برند پلیموث عرضه شد. قرار بود پلیموث کریکت پاسخی به خودروهای فورد پینتو (Ford Pinto) و شورلت وگا (Chevrolet Vega) باشد اما بیشتر شبیه به یک فاجعه‌ی بی‌دوام بریتانیایی بود.

plymouth-cricket

۲۰- نش متروپولیتن (Nash Metropolitan)- سال تولید: ۱۹۵۴

خودروی نش متروپولیتن ترکیبی بود از طراحی دهه ۵۰ آمریکا با مهندسی بریتانیا و مونتاژ تصادفی؛ اما ایرادهای این خودرو به همین جا ختم نمی‌شد و حضور یک پیشرانه ضعیف ۱٫۲ لیتری آن را به یکی از بدترین ماشین های تاریخ تبدیل کرد.

nash-metropolitan

۱۹- لینکلن ورسای (Lincoln Versailles)- سال تولید: ۱۹۷۷

لینکلن برای پاسخ دادن به پادیلاک سویل، یک مرکوری Monarch را برداشته و برآمدگی معروف مدل کانتیننتال را به در صندوق و جلوپنجره مارک IV را به جلوی آن اضافه کرد. به این ترتیب خودروی لینکلن ورسای در سال ۱۹۷۷ روانه بازار شد که اصلا خودروی موفقی نبود.بدترین خودروهای تاریخ ۳

lincoln-versailles

۱۸- اینفینیتی ام ۳۰ کانورتیبل (Infiniti M30 Convertible)- سال تولید: ۱۹۹۱

نسخه‌ی کانورتیبل اینفینیتی M30 پیش از معرفی G37 کانورتیبل، تنها خودروی کانورتیبل اینفینیتی محسوب می‌شد. این خودرو با داشتن پیشرانه‌ی ضعیف و ساختاری نامناسب، یک ماشین خسته‌کننده بود.بدترین خودروهای تاریخ ۳

infiniti-m30-convertible

۱۷- کادیلاک کاترا (Cadillac Catera)- سال تولید: ۱۹۹۷

کادیلاک در سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ مدلی از اوپل امگا را در آمریکا عرضه کرد. این خودرو در اصل ترکیبی از بدنه ۱۷۷۰ کیلوگرمی اوپل با موتور ۲۰۰ اسب بخاری V6 ساخت کشور انگلیس بود. نیروی این موتور توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک فرانسوی به چرخ‌ها منتقل می‌شد. به این ترتیب سه کشور همکاری کردند تا جنرال موتورز یک خودروی بی‌مصرف را به نام کادیلاک کاترا عرضه کند.بدترین خودروهای تاریخ ۳

cadillac-catera

۱۶- فیات استرادا (Fiat Strada)- سال تولید: ۱۹۷۸

فیات استرادا یک خودروی ساب کامپکت دیفرانسیل جلوی ضعیف و مایه‌ی شرمساری فیات در بازار آمریکا بود. این خودرو به قدری بود که پس از آن فیات از بازار خودروی آمریکا خارج شد و همچنان پس از گذشت ۲۸ سال قصد بازگشت به این کشور را ندارد.بدترین خودروهای تاریخ ۳

fiat-strada

منبع   gadgetnews

درباره admin

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*